28. října 2012

Recenze- Váhání

Myšlenka, pocit, loučení...

anotace: Vlkodlaci z Mercy Falls se vracejí. Teď, když se Grace a Sam našli, musí bojovat, aby mohli zůstat spolu. Pro Sama to znamená zúčtovat s minulostí, pro Grace vyhlížet budoucnost, která je čím dál nejistější. Do jejich příběhu však nečekaně zasáhne nový vlk jménem Cole, který bojuje se svými vnitřními démony a už navždy chce zůstat ve vlčí kůži. Sam si naopak stále nemůže zvyknout na svou lidskou podobu. Tolik se bojí, aby nepřišel o své nové štěstí s Grace. Jenomže netuší, že v Grace, uvnitř jejího těla, roste hrozba, která je může o jejich štěstí připravit... Bude láska dost silná na to, aby se poprala s osudem? Můžeme se vyhnout tomu, kým jsme?

autor: Maggie Stiefvaterová
vydalo: Argo
v roce: 2011
celkem: 322 sran
série: Vlci z Mercy Falls
díl: druhý
originál: Linger

menší shrnutí děje: Příběh Grace a Sama pokračuje. Vše se zdá být úplně v pořádku, až když se začnou dít problémy s novými vlky ve smečce. Sam je sice vyléčený ale všechny povinnosti smečky zůstávají na něm. Největší problém ale pro Sama představuje Cole, kluk který sám neví co se sebou a nejradši by skočil pod vlak. Navíc Gracini rodiče zjistila, že Sam v noci zůstává v jejich domě a moc se jim to nelíbilo...
Moje pocity, dojmy: Momentálně ani nevím jak všechno napsat tak, aby to vyznělo jak chci. Váhání se mi líbilo. Dokonce víc než první díl, protože mi přišlo takové akčnější, a taky že se autorka víc rozepsala. Avšak když se chýlilo k posledním sedmdesáti stránkám, začala jsem se nutit knihu číst, což není vůbec dobře.
Na této sérii se mi líbilo, že zde nebyl milostný trojúhelník nebo alespoň ne moc zvýrazněný, tedy tím chci říct, že někdy v budoucnu by mohl vzniknout ale momentálně v knize byly jen menší náznaky.
V prvním díle jsme měli kapitoly rozděleny na dva pohledy- Gracina a Samova. Ale v tomto druhém díle se vše dělí mezi Isabel, Colem, Grace a Samem. Mám tento způsob psaní ráda ale někdy mi to střídaní přišlo až moc matoucí. Třeba jsem četla část z pohledu Cola a myslela si, že to je Sam. Ale na druhou stranu byly kapitoly hodně krátké, což já velice vítám, takže jsem si časem zvykla. Každopádně musím autorce uznat, že je velice nadaná co se týče popisování postav tedy jejich vlastností. Já bych  rozhodně nedokázala tak perfektně popsat čtyři různé charaktery. Někdy mě i zarazilo jak jsou ty postavy různé třeba Isabel a Grace. Takže klobouk dolů.

Možná Vás zklamu (já vím, že ne :D) ale musím napsat, že tato kniha je něco, co jsem už četla a nečetla. Na jednu stranu mi nějakým způsobem připomíná Stmívání. Možná proto, že kniha je založená na pocitech a vztazích. Ale zato jsem z jedné strany taková prostě stracená protože knihu nemůžu s jistotou přiřadit k nějaké podobné knize. Tím se dostávám k tomu, že jestli si Vlky z Mercy Falls přečtete- alespoň první díl Mrazení- nebudete litovat protože kniha je sice jednoduchá ale přijde mi docela dobře propracovaná. Ale pozor na to, kdy se knihu rozhodnete číst. Pokud budete v takovém období jakože chcete  akci tak se rychle kroťte protože Mrazení i Váhání je spíše oddechová knížka nežli akční. Je taková sladká ale Váhání mě i překvapilo jaké "drsné" termíny autorka použila když popisovala mrtvého vlka nebo líčila jak se chovají některé postavy. No řekněte, kdo by chtěl mít mrtvého vlka před svým domem rozpáraného na cucky? Ne, díky. Teď jsem si ale vzpomněla na jednu pro mě docela smutnou věc a taky zvrácenou ale přesto přirozenou. Řekněme, že v knize byl Cole chvíli vlkem a poté člověkem ale když byl vlkem lovil srnu. Autorka velice dojemně popsala její odevzdanost s osudem, její oči smutné ale přesto dívající se s odpuštěním a nakonec její rozervaná střeva. Smutné ale poté Vás Colovy myšlenky nejdřív povznesou a pak srazí k zemi. A řeknete si "eh sakra".

na závěr: Pokud jste ještě Mrazení (první díl) a nebo Váhání nečetli rozhodně nečekejte a půjčte si tuto knihu třeba v knihovně. Odpočinete si při ní a taky se možná zamyslíte nad některými souvislostmi a charaktery postav. Pokud Vás třeba první díl hrozně rozhodí a naštve (viz. já) tak Vám Váhání pohled na Vlky z Mercy Falls rozhodně zlepší a pokud ne, tak radši jděte od této série dál. Já osobně si teď plánuji, že si tak za půl roku přečtu další díl a docela se na něj těším, jen si musím dát větší pauzu a číst něco co má pro mě jiskřivější nádech.

moje hodnocení:
3,5/5