14. října 2012

Filmová RE: Looper

Dokážeš zabít sám sebe?

obsah: Loopeři jsou nájemní zabijáci, kteří pracují pro zločineckou organizaci. Jejich úkol je tradiční: osoby, které jsou pro sdružení nějakým způsobem nepohodlné, zastřelí a zbaví se těla. Odměnu za vykonanou práci pak vždy najdou přímo u své oběti. A za svou krvavou práci jsou placeni opravdu velice dobře. Existuje pro ně pouze jediné pravidlo – za žádnou cenu nikdy nesmí nechat svůj cíl utéct. Joe (Joseph Gordon-Levitt) patří mezi loopery, spolehlivě vykonává svou práci a užívá si luxusního, bezstarostného života. A to platí až do chvíle, kdy dostane další zakázku. K jeho velkému překvapení se totiž před jeho připravenou zbraní objeví on sám, jen o něco starší (Bruce Willis). Tato situace se mohla přihodit jedině díky další zvláštnosti této práce – organizace looperům totiž jejich „klienty“ posílá z budoucnosti. Popravované oběti jsou transportovány zpět v čase a to přímo před hlaveň určeného loopera. A Joeovi zbývá jen zlomek vteřiny k zásadnímu rozhodnutí – má zastřelit sám sebe? 



Název: Looper
originál: Looper
režie: Rian Johnson
hudba: Nathan Johnson
rok: 2012
hrají:
a další
žánr: Sci-fi, Akční, Thriller
délka: 118 min.



Moje pocity, dojmy: Film mě ze začátku vůbec nelákal, protože nemám moc ráda nějaké střílečky a brutální záběry. Když jsem si ale přečetla obsah zaujala mě myšlenka, že se ve filmu bude prolínat přítomnost s budoucností. 

Ze začátku jsme byli velice "mile" překvapeni. Loopeři nejsou žádní hodní kluci a jejich profese je drsná. Záběry jak čekají na oběť z budoucnosti a když se objeví, tak střelí není pro slabé povahy. 
Hned od začátku filmu jsme vtáhnutí do života loopera Joe (Joseph Gorgon-Levitt), který žije ve velkoměstě mezi chudými lidmi v naší budoucnosti. Chodí do nightclubů, bere drogy a zabíjí. 

Tento film je strašně komlikovaný a vše se do sebe zamotává a proplétá. Někdy je i těžké pořádně pochopit děj a danou událost, protože pochopit přítomnost a budoucnost a jak vlastně funguje celý kruh toho filmu je docela složité. Proto si trochu namáháme hlavu, když se na film díváme. 

Možná Vám ze začátku přijde, že film Looper je jen o střílení, vraždách a brutalitě. Přece jenom tam hraje Bruce Willis (mimochodem Joe druhý- komplikované :D), který je známí svou neohrožeností a přesnou střelbou. Film Looper má ale jednu docela hlubokou myšlenku a znovu nás příběh nutí k zamyšlení. Tak schválně komu by jste přáli štěstí- muži, který chce zachránit svou ženu, ale přitom musí zabít malé děti; nebo na stranu dítěte, které má matku, která ho miluje, ale v budoucnosti by měl být masový vrah, přičemž se vše může změnit. V prostředku příběhu řeknete jasnou odpověď, protože ve filmu to vyzní jinak, než to já dokážu napsat, ale jak děj plyne začnete pochybovat.

Rozhodně Vám Loopera doporučuji, protože si myslím, že budete mile překvapení. Momentálně by měl být v cinestar kinech a jiných. Cena je cca 140kč. Nakonec snad jen říct, že když jsem se dívala na tento film, byla jsem hrozně napjatá, bála jsem se a docela často jsem měla ruce před očima. Konec se mi ale velice líbil a myslím, že to byla (a taky měla být) nejlepší část filmu, kdy se vlastně doslova vše změní.


moje hodnocení:
4,5/5

trailer


odkazy:



1 komentář:

Děkuji za každičký komentář!