27. ledna 2013

RECENZE: Temný rytíř povstal

Každá cesta jednou končí

anotace: Je tomu již osm let, co se Batman vytratil do noci a z hrdiny se změnil v uprchlíka. Tím, že na něj padla vina za smrt Harveyho Denta, obětoval temný rytíř všechno pro to, co společně s komisařem Gordonem považoval za vyšší dobro. A na čas tato lež skutečně zabírala, když byla kriminální aktivita v Gothamu rozdrcena silou Dentova odkazu. Všechno se ale mění s příchodem prohnané zlodějky a jejích tajemných zájmů. Avšak ještě daleko nebezpečnější je nástup Banea, maskovaného teroristy,jehož nelítostný plán proti Gothamu vyžene Bruce Wayna z jeho dobrovolného exilu. Avšak ani pokud si znovu nasadí svou masku a temnou kápi, nemusejí jeho síly proti Baneovi stačit.

°°°°°°
autor (beletrizace filmu): Greg Cox
vydalo: Mladá fronta
v roce: 2012
celkem: 315 stran
originál: The Dark Knight Rises

scénář filmu: Jonathan Nolan a Christopher Nolan
produkce: Warner Bros. Pictures
tvůrce batmana: Bob Kane

°°°°°°

Moje pocity, dojmy: Film Temný rytíř povstal jste možná viděli v kinech nebo jste o něm slyšeli. Je to závěrečný díl Batmana, kde vše skončí. Prakticky se můžeme bavit jak o knize tak o filmu zároveň. Kniha je totiž napsaná přesně podle filmu a proto zde nejsou odlišnosti.
Já osobně nemám moc ráda knihy, které jsou psané podle filmu. Většinou to jsou úplné propadáky a vůbec mě nebaví i když se mi třeba film líbil. Film je film a kniha je kniha. Rozdíl se nedá popřít. V této knize mi ale nevadilo, že je přesně podle filmové verze. Film jsem totiž viděla už před delší dobou a bylo fajn si ho připomenout. Občas mě sice některé kapitoly vůbec nebavily, protože co si budeme vykládat jsem dívka a násilí nebo dlouhé scény, s pro mě nezáživnými rozhovory, nejsou moc zábavné a občas jsem si říkala "kdo to vlastně je?".
Ano, přesně tak jak ve filmu tak i v knize jsem byla trochu zmatená z různých jmen ale více ve filmu. Od začátku knihy jsem byli vhozeni do neznámého prostředí a netušili jsme co se děje. Prolínala se jedna scéna za druhou a já začínala trochu chápat co se vlastně děje. Každopádně se mi líbilo celkové rozuzlení příběhu a tajemství, která byla perfektně skryta a utajena a na konci prozrazena.

na závěr: Co k tomu říct? Dala bych možná přednost filmové verzi ale knížka také nezaškodí. Určitě by ji měl mít každý fanoušek Batmana u sebe doma. Je to akční kniha, ve které jsou někdy brutálnější části a někdy i dojemné a rozhodně najdete něco, co vám vyrazí dech. Knihu hodnotím průměrně. Není to něco, co by zrovna mě nadchlo ale určitě si našla spoustu čtenářů.

moje hodnocení:

°°°°°°
 Děkuji knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.