5. ledna 2013

RECENZE: Arizona (KRÁSNÍ MRTVÍ #2)

Musíš mu říct, že ho miluji...


anotace: Je to už skoro rok, co se Arizona utopila v Hartmannově jezeře. Podle všeho (a všech) to byla sebevražda… Opravdu? Opravdu by se ta silná, sebevědomá Arizona, suverénní, nepřístupná kráska z ellertonské střední školy utopila v jezeře? Darina musí Arizoně pomoci stejně, jako pomohla Jonasovi. Ale neviditelná křídla tlučou, Krásným mrtvým hrozí nebezpečí a čas běží…





autor: Eden Maguire
vydalo: Fragment
v roce: 2011
celkem: 272 stran
série: Krásní mrtví
díl: druhý ze čtyř
originál: Arizona- Beautiful dead

menší shrnutí děje (návnada na knihu): Darina úspěšně vyřešila smrt Jonase ale teď ji čeká něco těžšího- Arizona, ta uzavřená a chytrá holka. Sebevražda nebo vražda? Nikdo si není ničím jistý a mrtvá dívka si nic nepamatuje. Má hodně tajemství, která bude muset Darina sama rozlousknout a půjde o život...
moje pocity, dojmy: Na tento druhý díl Krásných mrtvých jsem se docela těšila, protože jsem si říkala, že bude lepší než ten první. A nemýlila jsem se.
I když je kniha vcelku taková klasická a jednoduchá, docela mě zajímalo jak nakonec všechno skončí. Samozřejmě jsem se dočkala až na konci ale v průběhu děje se v knize vystřídalo hodně dobrých momentů. Autorka se věnovala autistickému dítěti a bylo zajímavé, jak se hlavní hrdinka Darina seznamovala s takovýmto člověkem. Konečně jsem se dočkala trochu napětí díky menšímu masakru s Darininým autem a chvilkami jsem tajila dech jestli Arizona vážně nespáchala tu sebevraždu. 
Postavy v druhém díle byly o něco více rozvinutější, než ty v prvním. Připadalo mi, že jich je víc (třeba se pletu) ale třeba to je jen efekt nových hrdinů v knize. S Darinou se snad nikdy neshodneme v ničem. Vůbec se mi nedaří vžít  do jejích vlastností a nějak se s ní ztotožnit. Je sice úplně jiná než já, ale stejně její pochodové myšlenky nechápu. 
Již v recenzi na Jonase jsem se zmiňovala o tom, že mi styl autorčina psaní vyhovuje. Je takový jednoduchý občas i trochu plýtvá slovy ale dokáže mě pobavit a to si myslím, že znamená hodně. 
na závěr: Pokud máte chuť na něco jednoduchého a nechcete moc přemýšlet, tak vám tuto sérii rozhodně doporučuji. Není to nic moc extra, že by kniha brala dech ale třeba vás na čas pobaví. Knize dávám 3 hvězdičky. Je to spíše nadprůměrná kniha, takže se mé hodnocení nachází mezí trojkou a čtyřkou

moje hodnocení:

 Velice děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

4 komentáře:

  1. Ako rada by som si prečítala toto pokračovanie 8)
    Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
  2. Přečetla jsem první díl, který mě moc nezaujal a sice, nemám ráda rozečtené série, ale na druhý díl už se nechystám :).. Raději dám peníze za něco lepšího :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je rozumný. Radši bych doporučila knihovnu, pokud bys sis Arizonu chtěla přečíst- není to nějakého dílo. :D :)

      Vymazat
  3. Tak jsem po čase objevila nový knižní blog :) Máš to tu moc pěkný :)

    A teď k recenzi ... Z téhle série jsem četla jen první díl a příliš mě nepřesvědčil. Na druhou stranu pokud by tenhle díl měl být o něco lepší, nejspíš by jeho čtení nebylo ´plnou ztrátou času :)

    Až budu mít čas, obrátím se na knihovnu. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každičký komentář!