25. listopadu 2012

Na křídlech fantazie (3)

Tento projekt vymyslela Syki.

Drsný svět...
                ...země Alagaesie

Znáte knihu Eragon? Ne? Tak v tom případě doufám, že Vás alespoň tento článek trochu navnadí přečíst si sérii Odkaz dračích jezdců. 

Tyto knihy jsou o chudém chlapci jménem Eragon, který žije v malé vesničce Carvahall. Bydlí se svým strýcem a bratrancem. Musí pracovat na poli a hodně často nemá co do úst. Avšak jednoho dne při lovu Eragon najde modrastý kámen, ze kterého se později vylíhne malá dračice. Eragon ji pojmenuje Safira. Safiru ale hledá zlý král Alagaesie, Galbatorix. Proto Eragona začnou pronásledovat královi nejlepší vojáci a různé stvůry. Přihodí se spousta zlých událostí a Eragon se vydá společně se Safirou na dlouhou cestu skrz celou zemi.

Rozhodně bych v době, ve které Eragon žije, nechtěla být. Řádily nemoce, hodně se zabíjelo a navíc v knížce je spousta zlých a hrozivých bytostí. Celkově je život rolníka pro mě dost těžký a nejspíš bych nepřežila, kdybych  měla celý den okopávat brambory. Ani královnou bych nechtěla být. Musí se starat o samé záležitosti země a celkově když si představím jak bydlí, tak ne děkuji. Zatím ale popisuji svět lidí. Co třeba země trpaslíků v Beorských horách? To už je trošku lepší ale stejně si s těmi prťavci moc nerozumím. (:D) Bála bych se, že je nějak naštvu protože mi připadají dost vznětlivý. Jejich obydlí se nacházejí vetšinou v podzemí nebo jsou obklopena kameny a skálami. Hlavně jsou dobře ukryta. Já bych tam ale žít určitě nemohla už jen kvůli tomu, že mi celý jejich "palác" připadá hrozně tmavý. Ano, myslím tím, že tam je tma. 

Nejspíš by se mi líbila země lidí i trpaslíků, kdyby ale nebyl svět elfů. To je opravdu úžasná země. Nachází se v lese Du Weldenvarden. Elfové bydlí v krásných obydlích ze stromů. Všude se nachází kytky a elfové jsou spojeni s přírodou. Panuje harmonie. Když jsem se dostala ke čtení části knihy, když se Eragon dostal do tohoto lesa, byla jsem klidná. Měla jsem takový pocit, jako bych nemusela vůbec pospíchat a klidně číst jednu stránku třeba deset minut. Svět elfů mě učaroval a hned bych se tam nastěhovala. Je úplně dokonalý a elfové jsou kouzelní tvorové. Přišlo mi opravdu jedinečné jak Paolini popsal celý les Du Weldenvarden a tím mě vtáhl do svého světa.

Ve shrnutí mám z knihy nejradši, když jsou v knížce elfové a když jsem četla Eldesta (#2), tak mě velice bavilo sledovat i jejich zemi a příhody, které se Eragonovi staly v Ellesméře. Největší část Alagaesie obývají lidé. Tato část země se mi moc nelíbí. Protože se tam většinou odehrávají bitvy a celkově je to něco, co znám na rozdíl od elfské říše. A na konec trpaslíky mám docela ráda žít tam, kde žijí oni bych nechtěla. Svět Alagaesie mě tedy získal díky elfům ale Eragonovo dobrodružství mě velice baví a jsem zvědavá jak bude pokračovat. Už mám doma poslední díl Inheritance a nemůžu se dočkat.

odkazy:

4 komentáře:

  1. Túto sériu som ešte nečítala, ale chcela by som.
    Videla som filmové spracovanie, ktoré sa mi veľmi lúbilo 8) a najviac Safira a elf Orlando Bloom 8P takže team elfov 8P

    OdpovědětVymazat
  2. Videla som film a ten ma odradil od knihy. Už som viackrát rozmýšľala nad tým, že si knihu aspoň skúsim prečítať, ale nakoniec z toho nič nebolo. .D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten film mě dost zklamal. Celkově je úplně jiný než kniha dost horší. Každý má ale svůj názor. :)

      Vymazat

Děkuji za každičký komentář!