10. března 2013

RECENZE: Loď mezi hvězdami

|Běhat dál a dál... až na kraj lodě|


anotace: Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel.


autor: Beth Revisová
vydalo: COOBOO
v roce: 2012
celkem: 360 stran
série: Loď mezi hvězdami
díl: první
originál: Across the Universe



moje pocity, dojmy: Na čtení knihy jsem se těšila jako blázen. Krásná obálka, úžasný název, velmi poutavá anotace. Avšak kniha mě překvapila ještě víc, než jsem čekala... V dobrém smyslu.
Vždy jsem měla ráda příběhy z vesmíru. Sice z nich mám takový nebezpečný pocit strachu, ale na něčím mě velice lákají. Loď mezi hvězdami není výjimkou.

Příběh nám začíná celkem nebezpečně. Zmrazování+boxy=kriospánek. Tato část knihy byla dost drastická a pro mě vážně, ale doopravdy skličující. Avšak nějakým svým způsobem se mi s topením a cpaním hadiček do krku líbila, jelikož byla skvěle popsaná a mně běhal mráz po zádech. A mráz mi neběhal jen na začátku knihy ale i v jiných částech společně s znechucením a neustálou stísněností. 

Loď mezi hvězdami nebyla jen tak nějaká kniha pro mladší generaci, ve kterých se většinou odehrává jedno, a to samé, ale měla v sobě hloubku a sílu. Museli jste číst mezi řádky, aby jste viděli zřejmí vzkaz autorky, který byl ale už několikrát zpracovaný někým jiným. Každopádně jsem nad knihou dumala a dumala. Doteď nad ní přemýšlím a můžu ji přiřadit ke knihám, které mají stejnou myšlenku jen úplně jiné prostředí a celkově jiný nádech a příběh. Jsou to některé knížky o 2. světové válce. Tím nemyslím zabíjení, nebo tu skutečnost, že se to stalo. Jsou úplně jiné, ale přece mají něco společného-  moc člověka nad lidmi...

Systém vesmírné lodi vás určitě ohromý. Je skvěle naplánovaný a někdy docela nechutný, ale na lodi, která má letět 300 let se může stát hodně věcí... doletí vůbec?

S hlavní hrdinkou Amy jsem se nesžila okamžitě, ale chápala jsem ji, jak jsem nejvíc mohla. Byl to takový ten typ hezké dívky, která má strach, ale miluje své rodiče, a tak udělá hodně pro to, by byla s nimi. Její vztah se Synem (což je syn kapitána lodi, jak příhodné, že se jmenuje Syn) byl něžný a věrohodný. Nevystartovali hned po sebe a nezačali se vášnivě líbat. Dokonce se políbili jen jednou (pamatuji si to dobře? :D). Líbil se mi jejich vztah a závislost na sobě. Bylo příjemné číst pasáže s nima oběma.

Syn, jakožto druhý hlavní hrdina, byl ve velice vážné situaci a v jeho roli bych sama nevěděla, co je správné. Měl se rozhodnou mezi tím, co ho celý život učilo stát se nejlepším a mezi tím, co považoval on sám za správné.. Každopádně sám něvěděl, co je tedy správně, a co je vůbec pravda. V jednu chvíli jsem o něm docela zapochybovala, ale jen na chviličku. 


na závěr: Knížku vám rozhodně na nekonečno procent doporučuji. Místy je celkem klidná, no najednou vás ohromí svojí nečekaností. Tajemství se vám budou pomalu zobrazovat a vy budete čím dál chytřejší. Lodi mezi hvězdami tedy dávám jednoznačně 5 hvězdiček, a těším se, až si přečtu druhý díl Milion sluncí.

4 komentáře:

  1. Mne vadilo rýchle striedanie pohľadov a niekedy ma nudila, takže 5 hviezd som nedala, ale 2. diel určite chcem 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Já se právě ještě rozhoduju, protože toho teď mám fůru:/ ...ale tak ty to strašně hezky chválíš, takže doufám, že se k tomu dostanu! ;)) ...moc pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  3. Táto kniha sa mi veľmi, veľmi páčila. A taktiež sa veľmi teším na druhý diel :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ťažký povzdych. Je vypredaná aspoň podľa toho čo som pozerala. Idem pozrieť ešte raz a keďže sa mi sci - fi vesmírne veci nedostali do ruky rada začnem s týmto. Veď už to vyšlo kompletne takže mám celkom dobré načasovanie. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každičký komentář!