23. srpna 2012

RE: Temné vize -odhalení

Anotace: Kaitlyn má nezvyklé oči a jasnovidecké schopnosti. Žije s pověstí čarodějky. Pozvání do institutu nadaných pro ni znamená naději na nový život. Všichni se však brzy dozví pravdu o experimentu, který ohrožuje jejich zdravý rozum a životy.

  • napsala: L.J. Smith
  • vydalo: Fragment
  • roku: 2011
  • celkem: 262 stran
  • moje hodnocení: 8/10
  • originál: Dark visions- The Strange Power
  • díl: první




Načrtnutí děje: Kaitlyn žije v Ohiu v malém městečku Thoroughfare. Její život není moc lehký. Musí snášet posměšky svých spolužáků, které nejsou moc přívětivé. Nazývají ji čarodějnice. Byla jiná než ostatní, ale ne divná. Měla schopnost nakreslit něco, co se může stát. Alespoň ze začátku si to myslela. V jejím okolí se děly podivné věci vždy, když něco nakreslila. Ty kresby byly, jako znamení před něčím hrozným. Toto a její oči. Tak jedinečné a krásné až naháněly hrůzu.

"Prosím, ať je to jen bezmyšlenkovitá kesba."

Poté nastala šance změnit svůj život a získat přátelé. Přišla Joyce. Žena pracující v jisté společnosti, kterou financuje bohatý pan Zetes. Zabývá se paranormálními vjemy a možností využít vše pro "dobré" účely.

 
Kaitlyn zjistí, že není sama s šílenými schopnostmi. Přičemž se seznámí s různými jinými sobě rovnými lidmi s paranormálními vlastnostmi. Otázkou ale zůstává, co skrývá Zetesův institut a je to dobré, nebo zlé? Navíc se zdá, že se pod tlustým pláštěm lží nachází zrníčko pravdy. Co je pravda? A k čemu se to Kaitlyn nechala upsat?



Názor na knihu: Ze začátku jsem si jen říkala, že to bude nějaká oddechová kniha, která mě pobaví ale moc se z ní nedozvím. Ale to jsem se trochu sekla. Ne že by kniha byla plná vědomostí, ale nacházelo se v ní spousta mě příbuzných faktů, co se týče čínské medicíny. Za to mě kniha nadchla, je příjemné najít něco, co znáte.

V knize je naše známá zápletka romantického trojúhelníku. No tentokrát si to autorka vymyslela jinak. Jeden kluk je tak trochu zblázněný to Kait, ale nechce si to přiznat. Občas z něho vychází strach. Druhý má rád každého včetně Kaitlyn, která se mu všemožně snaží naznačit svoji náklonnost, jenže on nechápe.

Občas mi všechno přišlo chaotické, nebo nudné. Připadalo mi, že styl autorky mě nikdy nebude moc bavit. A tak jsem dočetla knihu s názorem ,že bych si nekoupila další díl této série. Avšak na druhou stranu mě bavila (teď jsem zase chaotická já). Každopádně její kniha, Tajný kruh, mě opravdu přesvědčila, že má dobré knihy, a že to bylo spíš jen touto určitou knihou, která mi místy sedla i ne. Kladný názor určitě převládá, a proto Temné vize doporučuji.


Načrtnutí osobností: Máme tady někoho kdo nic nechápe, nebo ví až moc, že se z toho úplně pomátl, a všichni mu jdou po krku. Nacházíme i postavu, která má všechny ráda a taky se ráda stará. U mě si vybojoval názoru, že si ho mám představovat, jako velkého, blonďatého troubu. Ne, nemám ho ráda, i když je to jen postava z knihy. Mým oblíbencem byl tajný, pro ostatní zlý a pro Kaitlyn překrásný xx. Občas mě štvalo jak měl zatemněnou hlavu, ale bylo milý, když jsem mohla číst jeho myšlenky. V příběhu se nachází také osoba, kterou beru vyloženě jako zlouna v utajení. Všichni ho poslouchají a mají z něho strach. Co by to bylo za příběh kdyby pan zloun v utajený neměl kumpána. Ano, v tomto případě je to žena a vážně mě úplně dostala.
A další vedlejší postavy, o kterých se dozvíte, když si knihu přečtete. :)

inspirováno obrázky: WeHeartIt.com
obálka knihy: Bux.cz

2 komentáře:

  1. Tahle série mě nezaujala hlavně kvůli autorce - L.J. Smith nepatří mezi mé oblíbenkyně. A i když je tvá recenze doporučující, nejspíš knihu nebudu cíleně vyhledávat.

    OdpovědětVymazat
  2. Gabriel bol naozaj super, mne sa tiež viac páčil on 8)
    Táto séria je zaujímavá, 2. diel ma však úplne sklamal a 3. diel totálne pozitívne omráčil 8D Sedí na túto sériu slovo - oddychovka. Avšak v dohľadnej dobe od Smithovej neplánujem čítať nič. Až tak ma zase nedostala.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každičký komentář!