24. června 2012

ELDEST *Odkaz Dračích Jezdců 2*- CHRISTOPHER PAOLINI

Šíří se temnota...
                   přichází beznaděj...
                                              vládne zlo

Vydalo: Fragment 
Rok vydání: 2006
Celkem: 655 stran
Hodnocení: 10/10

Původní anotace:
Eragon s dračicí Safirou právě zachránili vzbouřence před zkázou, kterou jim s pomocí zlovolných sil přichystal král Galbatorix, krutý vládce Království.
Teď musí Eragon cestovat do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Čeká jej jedinečná cesta, na níž poznává úžasná místa i lidi. Každý den přináší nové dobrodružství. Ale Eragonovu mysl stále sužuje zmatek a nejistota, komu může věřit.
Mezitím jeho bratranec Roran musí vybojovat jinou bitvu doma v Carvahallu- takovou, která dostává Eragona do ještě vážnějšího nebezpečí.
Zardousí nakonec králova temná ruka veškerý vzdor? Možná jí neunikne ani sám Eragon...
    
PRVOROZENÝ- ELDEST


Kdo je Eragon?
Každý milovník Fantasy by měl znát šestnáctiletého chlapce, který našel v nebezpečných horách safírové vejce, ze kterého se vyklubalo dráče jménem Safira. Tímto se Eragon stal Jezdcem. Silným bojovníkem proti zlému králi Alagaesie, Galbatorixovi. Jeho cesta však nebyla lehká. Musel se naučit spoustu neznámých dovedností- číst a psát, bojovat s mečem nebo kouzly. Jeho prvním cílem bylo dostat se k Vardenům- protivníkům království, kteří žijí ve Farther Duru. Tam na ně zaútočily Urgalové a došlo ke ztrátám ale i vítěstvím. Od té doby byl Eragon nazýván Eragon- stínovrah.
Nyní má za úkol, jako Jezdec, zdokonalovat své schopnosti a dovednosti. Tento výcvik se koná v Ellesméře, krásném elfském městě v lese Du Weldenvarden. Eragona ale netrápí jen učení a boj. Zamiloval se do elfky jménem Arya, které v minulosti zachránil život. Arya je však uzavřená a radši bude vykonávat svoje povinnosti než by porušila zásady, které jsou mezi rasami už velmi dlouhé časy.
Zatímco Eragon trénuje, jeho bratranec Roran je v ohrožení života. Razakové si pro něj přišli kvůli Eragonovi, přičemž je celá vesnice v ohrožení. Navíc se Vardenové na druhé části Alagaesie připravují na boj proti Glabatorixovi...

Příběh je opravdu poutavý a moc mě bavil. Řekla bych, že Eldest je možná i lepší než Eragon(první díl). Každopádně se mi nejvíc líbil les Du Weldenvarden a elfové. Jejich kultura je úžasná, místy pro mne nepochopitelná. To ale nevadilo, protože když jsem pozorovala Eragona jak se mu učí a dělá chyby, buď jsem se dost nasmála nebo jsem ho tak trochu litovala.
Také jsem se vždy pousmála když elfové uviděli Safiru (dračici) a říkali jí "stříbrná šupino" a pořád jí skládali poklony jak "krásně lítá".
Za zapsání by asi stálo říci, že konec příběhu mě víc než jen překvapil! Já osobně jsem z těch lidí, kterým nějaké tajemství vždy ujde a pak jsou příjemně i nepříjemně překvapeni.
Chrisopher Paolini je kvalitní spisovatel. Pro mě je nejoblíbenější co se týče ze světa Fantasy. Píše jedním způsobem a pak přejde do druhého- je to příjemná změna.

Všem velmi doporučuji, a i když jsem toho moc nenapsala, věřte nebo ne, tato knížka se mi vryla do paměti a patří mezi mé nejoblíbenější.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každičký komentář!