21. února 2014

RECENZE: Prožila jsem něco neuvěřitelného

°°Zázraky a jiné podivnosti°°

autor: Věra Řeháčková
vydalo: COOBOO
v roce: 2013
celkem: 160 stran


anotace: Do čtrnácti let byla Lenka zamindrákovaná – mizerný školní prospěch, špatné rodinné podmínky, lupénka. Změna v jejím životě nastala, když její kožní nemoc příbuzná Nina vyléčila pomocí kamene šungitu. Lenka se s Ninou a její rodinou rozjede do daleké Karélie vzácný kámen hledat. V drsné přírodě nedaleko severního polárního kruhu Lenka zažívá nebezpečná dobrodružství i poznání svých nejen léčitelských schopností. Kromě nevšedních zážitků se v nehostinné chladné krajině setká s něčím, co naprosto nečekala: s první láskou.

UntitledSnad nejzajímavější na téhle knížce je to, že mě naprosto usmrtila a zdolala. Svojí délkou (Je tak krátká a přitom tak dlouhá! :O). Od první stránky jsem netrpělivě počítala každý řádek do konce. Haha, musím se přiznat, že jsem někdy i nějakou tu stránku přeskočila... Vůbec to ale nevadilo.

°°°
Kde začít? Hlavní hrdinka Lenka je čtrnáctiletá dcera nekomunikativního chlapa a alkoholičky. Má životní trauma z toho, že ji matka opustila. Ve škole na všechno kašle, a aby toho nebylo málo má lupénku. 

Celou knížku mi přišla strašně otravná. Typ jako je ona naprosto nemusím. Třeštila mi hlava z jejích nadměrně přihlouplých a dětinských myšlenek. 

Snow ♥Jsem sice starší než ona ale nemyslím si, že je mezi námi velký věkový rozdíl. Každopádně autorka posunula její mentalitu někam hodně dozadu. Nejdřív jsem to připisovala Lenčině rodině. Ale po kapitolách, které ve mně nejspíš měli zanechat romantické pocity, jsem usoudila, že mi hlavní hrdinka leze vážně proti srsti a knížka mi připadala čím dál víc pro 12-ti leté holky. 

Ice caves! ❄️🗻💕Příběh vypráví hlavní hrdinka, takže se dočkáme slangových výrazů a nespisovné češtiny. Což by mi zas tak nevadilo, ale když se použijí takové tvary jaké byly v knize, tak já už vážně nevím, jak to všechno prodýchat.

wildernessNejzajímavější a možná jedinou zajímavou záležitostí je léčebný kámen šungit, díky kterému jsem knížku dočetla. Bylo zajímavé dovědět se něco nového ze světa tohoto kamene a hlavně objevit jeho zázračné schopnosti.

Zkrátka a dobře. Prožila jsem něco neuvěřitelného je knížka pro vaši mladší sestřičku nebo neteř. Pro mě to bylo velké zklamání. Mám ho snad vždycky z knížky, kterou jsem si nevybrala sama. Upps, nikdo neumí vybírat knížky pro mě. :/ :D Do příběhu jsem se zkrátka nedokázala začíst a vážně se to prostě nedalo. Dávám 2 hvězdičky z 5-ti s tím, že jedna je za šungit a druhá za obálku. Rozhodně si nekupujte tuhle slátaninku domů...

moje hodnocení:

6 komentářů:

  1. Už po přečtení anotace jsem měla pocit, že tohle by nebylo čtení pro mě - a Tvá recenze mě v tom jen utvrdila :) Otravné hlavní hrdinky jsou častým jevem, stejně tak to, že autor nedokáže odhadnout mentální věk svých postav. Buď jsou moc "napřed", nebo moc "pozadu", ale málokdy se chovají tak, jak by člověk čekal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to knížka pro mojí věkovou kategorii, ale zas tohle může být dost individuální. Hlavně podle mě mladé holky, co čtou takové příběhy, většinou potřebují starší hrdinku, aby se s ní ztotožnily, takže bych to považovala za účel, ale ty nejsi očividně cílovka :-)

      Vymazat
  2. Hezké sobotní dopoledne :)).
    Četla jsem docela dost knih od Věry Řeháčkové... Má hezké příběhy, ale co mi právě na jejích knihách většinou vadilo, byly HRDINKY. Často mi přišly povrchní a hloupé, i když se samozřejmě našly výjimky...

    P. S. (No, snad to nevypadá moc jako reklama :D.)

    Před několika týdny mi vyšla kniha… Jmenuje se POSLÁNÍ a je to žánr fantasy. Vypráví o sedmnáctileté dívce Lilianě s přezdívkou Lilien, která se jednoho dne dozví o jiném světě. Musí se na něj vypravit… Proč?? Odpověď najdete v mé knížce. :) Pokud chcete vědět víc, můžete se mrknout na mé stránky, kam budu postupně přidávat informace o knize... atd. Můj blog je: karolina-kahounova.blog.cz


    Mirimë (Karolína K. 44)

    OdpovědětVymazat
  3. Pekná recenzia, ale to odporúčanie na koniec by som nedala - to nie rada, iba môj postoj, pretože niekomu by sa to možno páčilo :D. Že nekupujte. Možno autorka zámerne vytvorila niekoho otravného. Ja úprimne povedané za najhoršie knihy, ktoré som kedy čítala sú z tej série, čo sa jedna čať volá Modrý mesiac. Strašnejšiu a sprostejšiu a naivnejšiu a infantilnejšiu hrdinku nadržanú na každého chlapa som jakživ nezažila. Nenávidela som to, ale čítala iba preto, aby som raz na to mohla napísať recenziu, ku ktorom som sa však nedostala. Des. Odpor. Fuj...:D

    OdpovědětVymazat
  4. Už len kvôli tej spomenutej chorobe by som si to neprečítala. Mám kamarátku s týmto ochorením a žiadny kameň by jej určite nepomohol, nech už to znie hocijako zaujímavo, zdravotne chorý človek si túto knihu neprečíta.
    Ale tak aj takéto príbehy musia byť 8)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každičký komentář!