1. února 2013

RECENZE: Phoenix (KRÁSNÍ MRTVÍ #4)


Loučení bolí

anotace: Krásný mrtvý Phoenix, Darinin kluk, její největší láska. Už je to skoro rok, co zemřel, a oficiální verze vypovídá o rvačce na benzínce, při které byl ubodán. Kdo je zodpovědný za jeho smrt? Darina ví, že to musí zjistit, a že pak Phoenixe ztratí navždy... Opouštějí ji síly, nenachází u nikoho pomoc. Dokonce samotný Phoenix jako by pravdu znát nechtěl. Neviditelná křídla tlučou a Krásní mrtví nenaleznou klid, dokud pravda nevyjde najevo. Čas běží...

autor: Eden Maguire vydalo: Fragment
v roce: 2012
celkem: 280 stran
série: Krásní mrtví (#4)
originál: Phoenix, Beautiful dead


°°°°°°

Menší shrnutí děje: Darina zjistila, jak umřeli Jonas, Arizona a Summer, no tentokrát ji čeká něco mnohem těžšího. Jak umřel Phoenix? Její milovaný a věrný přítel ze záhrobí? Okolnosti jsou velmi nejasné a vrahem může být kdokoli. Otázkou je, jestli Darina vydrží až do úplného konce...

Moje pocity, dojmy: Upřímně řečeno, když jsem dočetla poslední stránku, byla jsem ráda, že jsem knihu dočetla. Poslední díl Phoenix nijak nepřekvapil a držel se ve stejné rovině jako předchozí díly.
A jak už jsme u Krásných mrtvých zvyklí, kniha začala na místě, kdy je Darina úplně zničená z toho, že se jí Krásní mrtví neukazují. Poté je znovu spatří a může se zase věnovat záhadě, jak kdo umřel. Řeknu na rovinu, že nechápu tu logiku. Darina čeká několik měsíců, kdy jsou ti "zombie" pryč a až když se ukážou, začne řešit Phoenixovu smrt a samozřejmě jí zbývá jen málo času. Ona je tak blbá, že to prostě nemůže začít řešit rovnou?! No nic, autorka to vymyslela tak, jak to vymyslela. Možná by se to dalo překousnout ale věřte mi, že když celá série končí stejně, tak to moc lidí nebaví. Ach ano, narážím na cestování v čase, kterým končí všechny díly série, protože díky němu se všechno vyřeší a utvrdí. Má tedy smysl riskovat život, když se můžete proletět do minulosti a podívat se jak se všechno odehrálo? Nemá. Ale hlavní hrdince a zřejmě ani nikomu jinému to nedochází.
Nicméně jsem konečně začala alespoň z části autorce věřit tu love story mezi Phoenixem a Darinou. I když občas to bylo až přesladké. Darina mi přišla starší a více riskovala. A dokonce jsem se o ni místy bála ale jen trochu. V knize jsme měli hezké okénko do světa rodinných problémů, které mě bavily nejvíce. Bylo to drsné, nejisté a tajemné poznávat rodinu Rohrových. 
Upřímně řečeno mě čtvrtý díl ničím nepřekvapil. Sice jsem nevěděla jak nakonec vše skončí ale měla jsem různé typy a řekla bych, že jsem se trefila. 

na závěr: Pokud jste zvědaví co jsou Krásní mrtví zač, tak si určitě přečtěte první díl jménem Jonas. Nečekejte něco složitého, nebo úžasného, co vás do sebe vtáhne. Tyto knihy patří k těm, na kterých musíte mít náladu u nich vydržet a říkat si, že to snad bude příští kapitolu lepší. Můžu vám ale říct, že od prvního dílu se autorka ve psaní velice zlepšila a celkově se mi poslední díl četl nejlépe. Knihu hodnotím třemi hvězdičkami. Je to takové průměrné hodnocení a řekla bych, že na knihu a celou sérii sedí perfektně.

hvězdičky:

 Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

4 komentáře:

  1. Pred chvíľou som dočítala 8D
    Súhlasím, že sa v knihách neustále opakujú rovnaké prvky. Aj to cestovanie časom aj nič nerobenie na začiatku, mohla tam dať autorka iné prvky, ale tak čo už. Ak to prehliadnem, tak sa mi knižka veľmi páčila, autorkin štýl mi niečím veľmi sedí a aj keď ty hodnotíš ako priemerné, u mňa je táto séria na vyššom leveli a fakt sa mi páči 8) Čítala som omnoho horšie, ktoré som potom ohodnotila priemerne, takže ja som so sériou celkom spokojná 8)
    Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý má jiný názor. :) Možná kdybych knihu četla někdy jindy, moc by se mi líbila ale když já jsem momentálně naladěná na Hunger games... :D

      Vymazat
  2. Darina mi v tejto poslednej knihe liezla na nervy úplne najviac a ten koniec bol divný. Ale fakt. Viac-menej som ho ani nepochopila. Takže u mňa to boli len dve hviezdičky. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dnes jsem dočetla Jonas. Bylo to super :) Chtěla by jsem přečíst všechny díly :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každičký komentář!